vrijdag 29 maart 2013

zakdoekhoesje

De naam van m'n blog kan ik inmiddels wel wijzigen. 'Marianne haakt en naait' is beter denk ik. Maar ik laat het maar mooi zo. Een goede stimulans om ook de haaknaald weer te pakken. Als je naait heb je sneller resultaat, dat is wel lekker.
 
Vandaag heb ik zakdoekhoesjes genaaid. Voor papieren zakdoekjes, niet voor van die stoffen snotdoeken, die zo hard worden als je ze te lang in je broekzak laat zitten. Je kunt ze ook omkeren als je wilt, dan heb je bij deze hoesjes in de meeste gevallen een roze buitenkant. Dat is ook gezellig. Ik zie nu ineens dat die met de sterretjes wel een beetje gekreukeld is. Ach, dat trek je zo weer recht.
 
Het patroon heb ik bij Mme Zsazsa vandaan. Ze heeft overigens veel meer leuke patronen op haar blog. 
 

Ik heb allerlei kleuren stofjes gebruikt. Voor elk wat wils. Hieronder de wat romantischer hoesjes.


Heel fijn paasweekend!

1 opmerking:

  1. Worden de zakdoekjes niet smoezelig omdat het zakje niet helemaal dicht zit?

    BeantwoordenVerwijderen