woensdag 26 november 2014

Adventskalender

Nog een paar weken en dan is het Kerst. We vieren dat Jezus is geboren. Bij ons in de kerk wordt er in de vier weken voor kerst iedere zondag een kaars meer aangestoken. Tijdens de diensten op de eerste kerstdag branden er dan vier kaarsen. Ik vind het altijd erg mooi, omdat je dan wat bewuster naar Kerst toeleeft. Wie weet ga ik er thuis ook nog wel iets mee doen.

Op Pinterest kwam ik meerdere adventskalenders tegen met cadeautjes. Het zag er zo leuk uit, dat ik zelf ook wel eentje wilde gaan maken. Een vriendin van me wilde graag samen met me aan de slag om er eentje voor een andere vriendin te maken. Heerlijk om te doen!

We hebben kleine cadeautjes gekocht en bijbelteksten uitgezocht. Deze hebben we in mooie lettertypes uitgeprint en gelamineerd. De zakjes om de teksten heen heb ik dichtgenaaid. Een leuke reden om allerlei steken uit te proberen! Een foto van de bijbelteksten staat op m'n Instagrampagina. Ik krijg hem zo niet op m'n blog...

Bij de Action kochten we deze kerstboom. Met kerstbalhaakjes blijven de zakjes mooi op z'n plek. De rondjes komen trouwens van deze site.

Aan het einde van de middag was de kalender af. Morgen gaan we op tijd weg om hem aan onze vriendin te geven. Ook dan is het nog wat schemerig, vandaar dat de foto's wat donker zijn.

Ik ben benieuwd: Zijn er nog meer mensen die zo'n adventskalender gaan maken?


6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!
    Ook bij ons in de kerk gaat er elke week een kaars extra aan. Toen ik vroeger zondagsschool gaf deden we dat in de groepen ook. Het was dan echt aftellen geblazen....De kinderen wisten precies wat het betekende, ook al waren ze nog maar 4 jaar. Eigenlijk moest ik het thuis ook maar eens gaan doen!
    Ik weet zeker dat je vriendin blij zal zijn!
    Fijne dag morgen!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Ik voorzie ook al enkele jaren een adventskalender voor onze kindjes. Volgende week haal ik die van vorig jaar weer boven en toon ik wel enkele fotootjes ervan op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi!! Vanaf deze week ga ik elke weer een adventskaars branden. Hier begon ik vorig jaar mee en ik vind dit echt mooi om te doen. Zo krijgen ook de adventsweken een plekje in het gezin. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel!! Een prachtig kado Dankbaar ontvangen! ! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Harrah's Resort Southern California - MapYRO
    777 Harrah's Rincon 세종특별자치 출장안마 Way Funner, Funner, CA 제주 출장안마 92082. 여주 출장샵 Get Directions · (760) 547-5247. Call Now · 아산 출장안마 More Info. Hours, Attire, Wi-Fi, PokéStop Nearby. Directions 구리 출장샵

    BeantwoordenVerwijderen