donderdag 13 november 2014

Boxkleed

Twee weken geleden hebben we via Marktplaats een box gekocht. Er zat nog een boxkleed bij, die de vorige eigenaar zelf heeft gemaakt. Ik heb er altijd een beetje moeite mee om dat soort dingen over te nemen; je weet nooit wat er mee is gebeurd. Kleding was je een keer uit en het is schoon, maar bij zo'n boxkleed weet ik het niet zo goed. Herkenbaar? Ik was dan ook van plan om het kleed, waarvan ik wist dat we het er bij zouden krijgen, toch maar weg te doen. Totdat we bij die mensen in huis kwamen. Alles zag er zo netjes en schoon uit. De eigenaresse had zelfs het kleed nog gewassen. Maar goed, eerst de box maar mee naar huis en dan zouden we dan wel zien hoe we het gingen doen.

Het boxkleed is inmiddels gewassen en er zit een nieuw stofje omheen. Ik had anders fiberfill moeten kopen en het kleed zag er zo netjes uit, alleen het stofje vond ik niet mooi. 


Deze stof is van Soft cactus en heb ik hier gekocht. Tussen beide stofjes zit een paspel en het geheel heb ik nog eens doorgestikt, zodat het kleed aan de binnenkant niet verschuift. Hij staat prachtig in de kamer!

Vanochtend bedacht ik ineens dat ik van de stof die over is misschien nog wel een boxzak kan maken. Er zit een la in de box, maar alles wat je er nu in stopt wordt stoffig en het lijkt niet zo netjes, omdat de plank nu nog vrij hoog staat. Wordt vervolgd dus waarschijnlijk!

Fijne dag!

5 opmerkingen:

  1. you read my mind :) staat hier ook op de planning om ons boxkleed een nieuwe look te geven (ik wacht enkel op de nieuwe Soft Cactusjes) mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne,
    Ik vind het altijd erg leuk om jouw creaties te zien, wat een leuke stofjes ook altijd :-)
    In onze box had degene van wie hem toen kochten een plat op maat gezaagd (soort kopie van de plaat die je nu hoog hebt) en die op de laagste stand gelegd, dan word het minder een 'stofnust'.
    Weet niet of het bij elke box kan natuurlijk maar dacht laat naar vaak op je blog mee te kijken toch maar eens een keer een reactie achter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede koop!! Het boxkleed is prachtig geworden!
    Groetjes Lies van bymyselfffie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi hoor. Ik had in de tijd ook een box ( park) gekocht op de rommelmarkt voor mijn deur. Je boxkleed is heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen