vrijdag 4 oktober 2013

Tas van tafelzeil

Morgen hebben we een feestje van een jarige. Ze gaf laatst al aan dat ze een van m'n tassen zo mooi vond. Ik verwacht dan ook dat ze wel blij zal zijn met dit exemplaar. 
 

De tas is gevoerd met groene stof en heeft een binnenzak, maar die kreeg ik niet zo goed op de foto... Het is inmiddels al niet zo licht meer in huis. Ik was al blij dat ik er de tas er nog zo op kreeg.

Dit is wederom een tas uit 'zo geknipt'. Dit model heb ik al wel vaker gemaakt en ik kan het inmiddels bijna dromen! Wel heb ik tussen beide zeiltjes een paspel genaaid. Dat breekt even. Ik had ook nog eentje klaarliggen voor tussen de buitentas en de voering, maar die zag ik weer liggen toen ik de tas al in elkaar had. Hij blijft gelukkig wel liggen voor een volgende tas!

Ik wens jullie een heel fijn weekend!

7 opmerkingen:

  1. Leuke tas! Heb ik ondertussen ook al een paar keer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig weer! En idd die paspel maakt 'm helemaal af!
    Ik wil ook zo graag een tas van tafelzeil maken maar ben zo bang voor het keren... Lukt dit goed en laat je een groter keergat open of hoeft dat niet eens?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Esther. Het keren kan wel wat lastig gaan, gewoon rustig aandoen. Ik heb een keergat van zo'n 10 cm. Je kunt de tas wat dubbelvouwen en dan trek je hem er zo doorheen. Bij paspels en andere dikkere stukken even wat vaker stikken voor de stevigheid. Dan moet het goedkomen! Ik ben benieuwd wanneer ik iets voorbij zie komen! ;)

      Verwijderen
  3. Prachtig weer marianne, ik weet zeker dat de jarige hier ook erg blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HayHay!
    Super leuke tas!
    Echt een prachtig cadeau!
    Happy Weekend!
    Liefs Danielle
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen