vrijdag 31 mei 2013

Tas

Hebben jullie er ook wel eens last van dat papieren soms losslingeren in je huis? Ik heb een aantal papieren en een schrift wat bij elkaar moet blijven en wat ik regelmatig mee moet nemen. Ik had het keurig bij elkaar in een mapje, totdat er een pot honing lekte... Het mapje is weggegooid en de papieren heb ik gelukkig redelijk kunnen redden. De tas uit 'Zo geknipt' heb ik al vaker gemaakt, maar elke keer weggegeven. Ik bedacht dat ik er ook wel een voor mezelf kon maken. Op deze manier kan ik m'n papieren bij elkaar houden en ik zal er geen pot honing in stoppen...


Voor het zakje in de binnenkant heb ik de stof een kwartslag gedraaid, uit zuinigheid. Ik had het toch beter niet kunnen doen geloof ik...

De onderste stof heb ik bij deze webwinkel gekocht, de bovenste stof op de zwarte markt in Beverwijk. Dit is katoen die je niet hoeft te strijken. Ideaal, maar wel lastig als je de naden open moet strijken.

Een aantal jaren geleden kreeg ik van m'n vader een krukje van restjes hout met een hartje er in. Hoe lief! Ik zette er dit jaar viooltjes op. Weg plekje voor de kopjes als we lekker in het zonnetje een kopje koffie of thee drinken. Gelukkig maakte mijn vader twee weken geleden een krukje voor m'n man met een 'J' erin. Nu hebben onze kopjes ook weer een plek!


Het kasje kocht ik bij Dille en Kamille. Wat een fantastische winkel! Ik moet me inhouden om niet al m'n geld uit te geven. In het kasje staan basilicum en een paprikaplantje.

Zometeen lekker van de zon genieten in de volkstuin!
Fijne dag!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het petit pan stofje prachtig en je tasje ook! Die binnenzak, die zijn wij toch niet, dus gewoon niks zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw! -> voor de tas
    en wauw! -> voor de kas
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stof heb je gebruikt voor je eigen tasje!
    En wat maakt je vader een mooi krukjes, als hij tijd over heeft....;-)

    BeantwoordenVerwijderen