zaterdag 27 april 2013

Jurkjes

In de afgelopen week heb ik twee jurkjes afgemaakt. Eentje voor mezelf en eentje voor m'n nichtje. Vanmiddag heeft Lisa haar jurkje even gepast, maar helaas... de armsgaten zijn niet ruim genoeg. Ik moet er dus nog even mee aan de slag. Hij stond wel erg schattig!

Deze jurk heb ik uit de Knippie van februari/maart 2011. Ik heb me wel behoorlijk in het model vergist. Er zit een onderjurk in en allerlei randjes en plooien. Met veel geduld is het toch gelukt! En, ook niet geheel onbelangrijk, ik heb er weer een hoop van geleerd.


Vorige week heb ik labels binnengekregen. Ik heb ze hier besteld. De eerste heb ik in deze jurk gestreken.

Mijn eigen jurk is hetzelfde model als deze jurk. Ik heb de mouwen nu kort gemaakt. En met het vesje uit de Knipmode van maart 2013 is het een stuk warmer! Dat is nog wel lekker met dit weer.

 
De stof van het jurkje heb ik online gekocht via deze site. De stof van het vestje heb ik op de markt in Groningen gekocht.

1 opmerking: